Vállalati Bankszámla választás egyszerűen

credit-card-1583534_1280

Használja kalkulátorunkat.

Kalkulátorunk hamarosan elkészül

Spóroljon vállalati számláján

Egy jól megválasztott bankszámlával akár több 10.000 forintot is meg tud spórolni éves szinten. Gondolja át cége szokásait és válassza a legkedvezőbb szolgáltatást nyújtó ajánlatát.

Mit vegyünk figyelembe bankszámla nyitás során?

  • mekkora a havi és az éves nettó árbevétel, ami a céges bankszámlára érkezik,
  • forintban vagy valamilyen devizában bonyolítja a forgalmat, vagy esetleg mindkettő,
  • hány tranzakciót indít havonta,
  • használ-e készpénzt a vállalkozás
  • bankfiókban vagy esetleg online szeretné intézni pénzügyeit,
  • milyen területen tevékenykedik a vállalkozás
  • hányan használjátok a céges számlához tartozó bankszámlát

Hogyan lehet bankszámlát nyitni és mi szük- séges hozzá?

Bankszámlanyitás kezdeményezhető bankfiókban és interneten keresztül is, bár a szerződés megkötése miatt általában személyesen kell megjelenni a bankfiókban.
Egyes bankoknál már lehetőség van a szerződést online, videóhívás keretében is megkötni.
Az azonosításhoz a személyes adatokat igazoló fényképes igazolvány és lakcímkártya szükséges.
Fontos tudni, hogy a bank nem köteles számlát nyitni, indoklás nélkül megtagadhatja a számlanyitást!

Mi a teendő elveszett, ellopott bankkártya esetén?

Amint észreveszi, hogy bankkártyáját elvesztette vagy ellopták, azonnal értesítse a bankot, mert a bejelentés előtt bekövetkezett kár legfeljebb 15 000 forintig Önt terheli. Kivétel ez alól, ha az Ön szándékos, vagy súlyosan gondatlan magatartása miatt került ki a kártya az Ön birtokából, mert ebben az esetben a teljes kár Önt terheli.

Készpénzfelvételről tudnivalók

Amennyiben nyilatkozatban kérte számlavezető bankjánál a havi kétszeri, összesen 150 000 forintig terjedő ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét, úgy bármelyik magyarországi ATM-ből díjmentesen vehet fel készpénzt, nem csak saját
bankjának készpénzkiadó automatáiból.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mikor szükséges céges bankszámlát nyitni?


Attól, hogy vállalkozóként dolgozol, nem biztos, hogy szükséged van külön vállalkozói számlára is – alanyi ÁFA-mentes egyéni vállalkozóként például nem kötelező.

A következő esetekben viszont kötelező a pénzforgalmi számla:

a jogi személyiséggel rendelkező társaságok közül

 

  • közkereseti társaság (kt.),

  • betéti társaság (bt.),

  • korlátolt felelősségű társaság (kft.)

  • és részvénytársaság (rt.).

 

Ezenkívül mindenkinek vállalkozói számla kötelező, aki köteles megfizetni az általános forgalmi adót (ÁFA), így az ÁFA-s egyéni vállalkozóknak és magánszemélyeknek is.

Felmerül a kérdés, hogy hol a határ az ÁFA-köteles egyéni vállalkozó és magánszemély között: a törvény szerint azok, akik ingatlan-bérbeadási, vagy egyéb szálláshely-szolgáltatási tevékenységet végeznek, nem minősülnek egyéni vállalkozónak. Ők adószámos magánszemélyek, akik lehetnek alanyi ÁFA mentesek vagy ÁFA kötelesek is. Vállalkozói bankszámlát az utóbbi esetben kell nyitni, és ugyanez vonatkozik az egyéni vállalkozókra is – tehát ha a hatályos törvények szerint alanyi adómentes vagy, akkor nem kell vállalkozói számlával rendelkezni.

Érdemes utánajárni, hogy szükséged van-e pénzforgalmi számlára, hiszen sokkal több időt és energiát vesz igénybe, mintha a lakossági számládat használnád. A számlanyitáshoz több dokumentum szükséges, ezenkívül a pénzforgalmi számlacsomagok általában drágábbak is, így csak abban az esetben érdemes pénzforgalmi számlát nyitnod, ha valóban szükséged van rá.

Milyen dokumentumokra van szükség céges számlanyitáshoz?


Mivel pénzforgalmi számlát különböző típusú szervezetek is nyithatnak, a szükséges dokumentumok listája is ez alapján változik. Összegyűjtöttük, hogy milyen általános dokumentumokra van szükség a pénzforgalmi számlanyitáshoz, illetve hogy vállalkozás típusonként milyen további igazolásokat kell bemutatnod.

Általános dokumentumok, amelyekre mindenképpen szükség lesz a számlanyitáshoz:

  • a szervezet törvényes képviselőjének, a banki aláírók és kapcsolattartók, valamint a tényleges tulajdonosok személyazonosító dokumentumai,

  • cégszerűen aláírt tulajdonosi viszonyokat bemutató ábra: ennek a dokumentumnak tartalmaznia kell a tulajdonos nevét, a bejegyzés országát, és a tulajdoni viszonyokat (egyéni vállalkozóknak, őstermelőknek, egyéni cégeknek és családi gazdálkodóknak ez utóbbi nem kell),

  • természetes személyeknek érvényes személyazonosító okmány és lakcímkártya bemutatása szükséges.

 

Ha gazdálkodó szervezet (kft., kt., bt., zrt. stb.) számára nyitsz pénzforgalmi számlát, a következő dokumentumokat biztosan be kell mutatnod:

  • cégkivonat vagy végzés,

  • társasági szerződés,

  • közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány.

 

Az ügyvédi irodáknak be kell mutatniuk

  • az alapító okiratot,

  • az ügyvédi igazolványt,

  • az illetékes ügyvédi kamara 30 napnál nem régebbi igazolását azzal kapcsolatban, hogy az iroda szerepel az ügyvédek névjegyzékében.

 

Az egyéni ügyvédeknek értelemszerűen alapító okiratot nem kell bemutatniuk, csak az ügyvédi igazolványt és a kamara igazolását.

A számlát nyitó egyesületeknek, sportegyesületeknek és alapítványoknak bírósági kivonatra, az egyesület alapszabályára és aláírási címpéldányra van szüksége.

Ha egy külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe számára szeretnél számlát nyitni, akkor szükséged lesz

  • a fióktelep magyarországi cégkivonatára,

  • a fióktelep alapító okiratára,

  • az aláírási címpéldányra,

  • a külföldi anyavállalat cékivonatára,

  • illetve az anyavállalatok fióktelepeinek az esetében az anyavállalat alapító okiratára.

 

Az őstermelőknek be kell mutatniuk a mezőgazdasági őstermelői igazolványt.

Más feltételek vonatkoznak azokra a szervezetekre, amelyek a bankszámlanyitással egyidőben alakulnak. Nekik a következő dokumentumokra lesz szükségük:

  • társasági szerződés,

  • aláírási címpéldány vagy aláírási minta,

  • tanúsítvány, amely tartalmazza a nevet, a székhelyet, az adószámot, a cégjegyzékszámot és a statisztikai számjelet),

  • érkeztetett elektronikus bejegyzési kérelem.

Mire lehet használni a bankszámlát?



A bankszámla előnye, hogy a tulajdonosnak nem kell mindig nagy menynyiségű készpénzt magánál tartani vagy
otthon tárolni, így az nem veszhet el és nem lophatják el. Ugyanakkor a rajta lévő összeg terhére lehetőség van vele vásárlásra, számlák kiegyenlítésére, sőt akár megtakarítások gyűjtésére is. A számlához kapcsolódó bankkártyával tovább bővül az igénybe vehető szolgáltatások köre.

Eseti átutalásnál minden alkalommal meg kell adni a tranzakcióhoz szükséges információkat, míg az állandó átutalás akkor ajánlott, ha minden hónap ugyanazon tárgynapján azonos összeget kell utalni ugyanarra a számlára. Így elég csak egyszer megadni az adatokat, a későbbi tranzakciók már automatikusak.

A csoportos beszedés lényege, hogy a számlatulajdonos egy előzetes nyilatkozat, ún. beszedési megbízás kitöltésével engedélyt ad az adott szolgáltatónak, számlapartnernek arra, hogy az minden hónap adott napján
automatikusan leemelje bankszámlájáról az aktuálisan esedékes összeget. A pénzmozgás kontrollálható jóváhagyó SMS-sel, ill. a maximálisan leemelhető összeg beállításával.

Bankkártyás fizetésre személyes és online vásárláskor egyaránt lehetőség nyílik. Személyes vásárláskor jellemzően a kártyaazonosító PINkódra van szükség, míg online vásárláskor a kártyaadatokat kell megadni.

Milyen költségeket érdemes figyelembe venni számlaválasztásnál?



A bankszámlák esetében általánosan felmerülő költségek lehetnek az alábbiak:
a bankszámla havi vagy egyszeri díja,
a bankkártya rendszeres vagy egyszeri díja,
utalási díjak,
csoportos beszedési megbízás díja,
SMS-értesítés szolgáltatás havi díja, SMS-ek egyenkénti díja,
internetbanki szolgáltatás díja,
készpénzfelvétel vagy kártyás vásárlás díja.

Mire kell figyelni a már nem használt bankszámlánál?



Annak ellenére, hogy Ön esetleg nem használ egy bankszámlát, az nem szűnik meg automatikusan. A forgalomtól független rendszeres költségeket, például a számlavezetési díjat, a bank felszámíthatja, így ez is az Ön terhe lesz.
A későbbi, esetleges kellemetlenségek elkerülése érdekében őrizze meg a számlazárásról kapott, bank által érkeztetett és aláírt igazolást, vagy mentse el az elektronikus számlakivonatot.
Számlazárással kapcsolatos további kérdésekkel keresse bankfiókját!

Hol lehet bankkártyával fizetni?



A bankkártyát csak olyan kereskedelmi vagy szolgáltató egységnél lehet használni, amely szerződéssel csatlakozott a kártyát elfogadó rendszerhez.

Az éttermekben, üzletekben, valamint a szolgáltatóknál általában jól látható helyen, jellemzően a bejáratnál, vagy a pénztár, fizető pult környékén kihelyezik azoknak a kártyatársaságoknak az emblémáját, amelyek kártyáit elfogadják.

A legjelentősebb kártyatársaságok: American Express, Cirrus/Maestro, Mastercard, Visa.

Mit jelent az „érintéses” bankkártyás fizetés?



A bankkártyák legújabb generációja egy olyan fizetési lehetőséget biztosít a kártyabirtokosok számára, amellyel a kártyát nem kell bedugni a terminálba vagy végighúzni rajta, elég csak hozzáérinteni. 5 000 Ft-os összeghatárig (jelenleg ez 15.000 Ft) PIN-kód nélkül, azonnal teljesül a tranzakció, 5 000 Ft felett pedig PIN-kódot kell megadni a fizetéshez.

Ennek előnye, hogy a fizető félnek nem kell kiadnia kezéből a kártyát.

Hogy néz ki a folyamat?

  • Kalkulálás

    Kalkulátorunk használatával megkeresi a legmegfelelőbb bankszámlát. (természetesen kérheti online, vagy személyes segítségünket is)

  • Kiválasztás

    Önnel közösen kiválasztjuk az Ön igényeihez legjobban passzoló csomagot, s segítünk a szerződés megkötésében.

  • Utókövetés

    Nem engedjük el a kezét a megkötés után sem, hisz az élethelyzetünk változik, s ehhez igazítani kell pénzügyeinket is. Időről – időre átvizsgáljuk a lehetőségeket, akciókat, s tájékoztatjuk Önt ezekről. Cél hogy Ön se fizessen többet, a kevesebbért.

Bankszámla OKosan

A legjobb szolgáltatást a legkedvezőbb áron. Mi is ezt keressük, s ügyfeleinknek is ennek megtalálásában segítünk.